dinsdag 18 januari 2011

Weer begonnen

Hallo allemaal,

We zijn al weer een poosje begonnen.
Het draait weer op volle toeren.
We zijn begonnen aan een nieuw blok. De Toon Die Je Zet!
Welke toon zet jij in je leven, in de wereld.
We hebben nieuwe vakken als Politiek en Samenleving, Groene Voeten en Geloofsgesprek. Maar er komen ook weer vakken terug als Kunst&Cultuur, Oude en Nieuwe Testament en Geestelijk Leven.

Ik heb volgens mij nog niet zo veel over mijn persoonlijke geestelijke leven vertelt. Maar dat komt omdat ik dit erg moeilijk vind.. Ik weet het allemaal niet meer zo goed. Het is moeilijk Gods dichtbijheid te blijven voelen. Gek denk je, jij zit op een bijbelschool. Tja, dat dacht ik ook. Maar ik denk dat juist hier ik heel kwetsbaar ben.
Daarom wil ik jullie vragen voor mij te bidden. Om hier samen met God door heen te komen.

Een vak als Inderculturele Bijbelstudie is erg fijn. Deze man leert ons dingen vanuit zijn eigen ervaringen. Zijn beroep zou je bijna kunnen zeggen is letter 'bijbel uitlegger'. Hij geeft ons dit vak. Hij leert ons hoe wij niet alleen God laten spreken door een bijbelgedeelte maar ook hoe wij met God ingesprek kunnen gaan.

Geloofsgesprek is een vak, nouja de titel zegt het al, je leert of hoort meer over tips voor een geloofsgesprek. Dit is best wel leuk. We discussiƫren veel in de klas. Dat is echt tof want zo leer je ook veel van elkaar. Met aanvulling van de docent.

Zo, ik ga nu weer stoppen.

Liefs, Hannah!

‘Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.’ Rom. 12:21

2 opmerkingen:

  1. Wie zich herinnert dat zijn Helper almachtig is, hoeft niet te wanhopen.

    Hij zal je helpen Hann <3

    'De Here zal u bewaren voor alle kwaad, Hij zal uw ziel bewaren.' - Psalm 121:7

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Hannah, leuk en fijn om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt.
    Helaas liggen gevoel en verstand niet altijd op 1 lijn. Is ook niet erg. Wij zullen voor je bidden. X

    Jaap en Jet.

    BeantwoordenVerwijderen